Ez a reggel volt az első olyan nap
mikor a gyerekeket ébreszteni kellett. Nehezen ment az ébredés, de a reggeli (kakaós
kalács, kakaóval) és az aznapi program valamennyire kárpótolták őket. A reggeli
teendők elvégzése után, mint minden reggel mindenki a saját sátrával
foglalkozott, a felső tagozatból a lányok segítettek mosogatni és törölgetni.
Az iskolánk mindennapjaiban fontos szerepet tölt be a környezetvédelem, ezért
itt a táborban is megőrizzük ezt a szemléletet és megpróbáljuk a legtöbbet
megtenni azért, hogy ez a gyerekek életében, értékrendszerébe is beleivódjon,
és a természetvédelem iránt elkötelezett és odafigyelő állampolgárokká
váljanak. A tábor területét naponta többször ellenőrizzük, felszedjük a
szemetet, amit a szelektív hulladékgyűjtés elve alapján rendszerezünk.
Fekets Gábor a veszprémi Padányi
Biró Márton Római Katolikus Gimnázium, Egészségügyi Szakközépiskola és
Általános Iskola ötödik osztályos tanulója, Kővári
Rudolf kollégánk meghívására a Balaton és környékének természetvédelméről
tartott előadást, majd egy rövidfilmet néztünk meg az Inadekvát
környezethasználat, a Balaton és környékének problémái (Balaton film) címmel.
Az első napon gyűjtött kavicsokat
az előre elkészített mintadarab bemutatása után, akrilfesték segítségével
díszítették ki. A kreatív időtöltés után Kővári Rudolf kollégánk tartott
előadást a Balaton néprajzáról és a környéken élő, alkotó híres emberekről. A
Balaton néprajzi története (Balatoni utazás) címmel néztünk egy dokumentumfilmet,
majd a gyerekek mindkét előadótól kérdezhettek, és közvetlen beszélgetés vette
kezdetét a témával kapcsolatban. Az ebéd elfogyasztása (paradicsom leves, sült
krumpli, rántott hús, káposzta saláta) után a gyerekek játszottak a közeli
játszótéren és a kemping területén
tettünk egy rövid sétát. A délutáni nagy hullámok miatt a kenuzás helyett
hullámlovagoltak a gyerekek, nagyon élvezték a közel egy méteres hullámok
okozta kihívást. Akinek nem volt mersze bemenni a vízbe elmehetett játszótérre
vagy kerékpározni. A gyerekeket a víz és az intenzív napsütés, a mozgás öröme
elfárasztotta, ezért a vacsora (vajas kenyér, paprikás szalámi, paprika) nagyon
jól esett az egész tábornak.
Rövid pihenést, beszélgetést
követően játékos kincskereső vetélkedő következett. Öt csapatkapitányt
választottunk, akik kalapból húzták ki a csapattagok nevét. Így a csapat nyolc
fős, heterogén csoportot alkotott. A vetélkedő 10 állomásból állt, az első
állomáson eldöntötték a nevüket és a saját maguk által kreált csatakiáltással
indultak a harcba. A csapatoknak saját menetleveleket készítettünk, így tudtuk
megelőzni a torlódást, és mindenki tudta, mikor hova kell mennie. A játék
lényege, hogy egy térkép segítségével megtalálják az utolsó állomást, ahol a
délelőtti előadásokból összeállított kvíz várta őket. Az első hét állomás
teljesítése után lehetett eljutni a bónusz állomásra, ahol megkapták az utolsó
állomáshoz vezető térképet. Az állomásokon kapott pontokat összeadtuk. Minden
csapatnak különböző volt az állomás listája, így az állomások más-más
sorrendben következtek.
Az alábbi feladatokat kellett
megoldani:
1.
A „Balatonnál sej-haj de jó…” című dal
megtanulása
2. Balaton
állatvilágából kiválasztott négy népszerű állat képének kirakása és megnevezése
3. Csapatzászló
készítése
Az elméletei állomások után kreatív
és ügyességi feladatok következtek. A
fizikai erőnléten alapuló játékok mellett a problémamegoldó képességet fejlesztő
feladatok is erősítették a csapaton belüli együttműködést.
4.
Almahalászat, szájjal egy vödörből
almát kihalászni, majd úgy elfogyasztani, hogy a halász és az etető nem látnak,
és a csapattagok irányítják őket.
5. Eszköz
nélkül 2 percen belül vizet gyűjteni egy vödörbe. Akkor kaphatták meg az
elérhető 10 pontot, amikor egy 7 dl-es befőttes üveg tele lett az összegyűjtött
vízzel. A legkreatívabb vízgyűjtési módszert kitaláló csapatok plusz pontokat
kaphattak.
6. A
csapattagok négy párt alkottak és páronként kellett az ugráló asztalon
ugrálniuk adott időre.
7.
Az előző feladatban megalakult
pároknak a homlokuk között összeszorított vízibombával kellett eljutni egy
kijelölt útvonalon
Amikor mind a hét állomást
teljesítették, a famólóhoz kellett kiúszni és 3 perc alatt 10 kuglit kijuttatni a
partra a társaikhoz, annyi pontot kaptak, ahány bábut „kimentettek”. A
végeredményt figyelmen kívül hagyva, minden csapat megkapta a végső állomáshoz
elvezető térképet. A térkép útvonalát követve eljutottak a táborba, ahol a fent
már említett tesztet töltötték ki.
Míg a bírák összeszámolták a
pontokat, a gyerekek játszottak, beszélgettek.
Az eredményhirdetés és a nyeremények
átadása helyezéstől független vidám hangulatban sok nevetéssel telt. Minden
helyezett ajándékot kapott attól függően, hogy hányadik helyezett lett.
1.
Nagy doboz fagylalt
2. Közepes
doboz fagylalt
3. Kis
doboz fagylalt
4. Egy
csomag gumicukor
5. Dobozos
üdítők
6. Banán
7.
Cukorka
A szúnyog és éjjeli bogárinvázió
ellenére a gyerekek még egy késő esti vacsorát is szívesen elfogyasztottak.
Majd mindenki nyugovóra tért.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése