2015. június 10., szerda

Erdei iskolai tábor Balatonakaliban - Első nap - Június 10.

Eljött a nap, amit minden gyerek és felnőtt várva várt a Bárczi iskolában. Reggel 8 órakor gyülekeztünk az iskola előterében. Erzsi néni a bőrönd hegyek, hálózsákok és nasis dombok közül kiszúrta a gyerekeket, és megindult a hivatalos lejelentkezés, a dokumentációk megírása.
A táborlakók módszeresen elkezdték kipakolni a csomagokat a parkolóba, mindenki örömére az otthon maradó diákok is segítségükre siettek. Megérkeztek a Máltai Szeretetszolgálat, a Man at Work kisbuszai illetve néhány önkéntes szülő, pedagógus autóval, majd menetrend szerint 9 órakor elindultak Balatonakali Strand - Holiday Campinghez. A gyerekek mosolyogva, izgatottan, a szülők aggódó könnyes szemekkel búcsúztatták a táborozókat.
A megérkezést követően, felolvastuk a sátorbeosztást, mindenki elfoglalta a helyét és kényelembe helyezte magát. Előkerültek a madárlátta elemózsiák. A hosszú út és az izgalmak után mindenki kellőképpen éhes volt. Miután megteltek a hasak, a tábori határok megjelöléseként kihelyeztük a programot és a hivatalos információs táblákat, aláírtuk a jelenléti íveket, ezzel megpecsételve a tábor rendjének és szabályainak elfogadását. A tábori szabályokat, programokat ismertettük. Körbejártuk a tábor legfőbb állomásait, mi hol található, melyik programnak hol lesz a helyszíne.
A gyerekekkel elindultunk kavicsot gyűjteni, ami egy később megrendezendő kreatív tevékenységhez szükséges kellék.
Ebéd után a Csepelyiné Kovács Erzsébet által meghívott előadó, Preiszner Bálint madarász a Pannon Egyetem Limnológiai Intézeti Tanszékéről tartott előadást a Balaton Felvidék madárvilágáról. Az előadásból megtudtuk mi különbözteti meg a madarat az emlőstől és ezek a meghatározó tulajdonságok miért fontosak ahhoz, hogy a madarak világutazó, túlélő esetleg védekező életet tudjanak élni. Fontos információként szolgált, hogy milyen módszerekkel követik nyomon már fióka koruktól a madarakat, és ezeket a „jeladókat” hogyan  tudják felhelyezni  a madarakra.
Az elméleti felkészítés után, kézműves foglakozás keretében mindenki elkészítette saját madáretetőjét PET palack, bot, fonal, olló és ragasztópisztoly segítségével. Az elkészült etetőket ősszel elhelyezzük az iskola udvarán, hogy a megfogyatkozott táplálékot pótolhassuk a környék madarainak, ezzel is hozzájáruljunk a környezetvédelemhez.
A másik kézműves foglalkozás helyszíne a szomszéd asztal, ahol a diákok mécses tartókat varázsoltak az esti hangulat megteremtéséhez.
A tábori étkezést a FÉK Príma ABC biztosította. Az uzsonna elfogyasztása után, elindultunk a nap legnagyobb eseményére, a strandolásra. A gyerekek nem csak a vízben, de kajakokban is megmutatták ki milyen vízi kobold.
Az ízletes babgulyás és krumplistészta elfogyasztása után négy csoportot alkottunk. Az egyik csoport játékos vetélkedőkön vett részt a vízben, a másik balatoni népdalokat, népi játékokat játszott, és az egészséges életmód elvét követve a sport is teret nyert a tábor életében. A saját felszereléssel rendelkező tanulók horgászhattak, illetve azok, akiknek módjukban állt kerékpárt hozni, elmehettek biciklizni. A túra során megismertük Balatonakalit, a szőlőst, és elkerekeztünk Zánkára, majd a legnagyobb emelkedő meghódítása után visszaindultunk a táborba, ahol igyekezett minden gyermek időben lefeküdni, mert a második nap is csak 24 órából áll majd, de telis tele programmal, és új ismeretszerzési, szórakozási lehetőségekkel várja az akali tábor résztvevőit.